Modalidad de imparticiónEl curso se imparte en modalidad presencial.
Número de horasLa duración total del programa consiste de 100 horas.
Titulación oficialAl finalizar la cursada, los estudiantes reciben un certificado del IED.
Valoración del programaEl curso de verano de Community Manager surge a partir de la demanda de profesionales especializados en el manejo de redes sociales, herramienta que se ha vuelto cada vez más importante a la hora de desarrollar las estrategias de comunicación de una marca, al ser de las pocas plataformas a través de las cuales el cliente y la marca interactúan equitativamente.
De esta manera, se creó un programa que abarca los conceptos teóricos que el estudiante debe asimilar y tener en cuenta para luego, a la hora de utilizar los conocimientos prácticos adquiridos, los resultados sean elaborados desde una visión estratégica, competitiva y creativa.
Precio del cursoPara consultas sobre tarifas, ponerse en contacto con el centro educativo.
Dirigido aPodrán participar aquellas personas con interés en desarrollar una carrera profesional en comunicación, orientándose en medios digitales.
EmpleabilidadEl estudiante finaliza el curso con el oficio de Community Manager.
• to acquire a deep understanding of the work carried out by a Community Manager.
• To learn to develop a social media strategy for any brand or institution.
• To learn to use the necessary tools to build a brand message in social networks and to monitor existing mentions and conversations.
• To delve into existing channels and to learn about regulations and professional deontology.
Work opportunities:
It is worth highlighting these professional activities, among others:
• Community Manager at a communications agency
• Community Manager at a company
• Freelance Community Manager
Description:
Social networks have turned into the place where brands interact with their target customers and represent a great opportunity to participate in the client’s life. Companies have therefore assimilated social media in their global communication strategy.
A Community Manager is the spokesperson of a brand for the internet, and should be an experienced communication expert capable of building contents, dealing with communities. He should be proficient in social media and skilled at monitoring web reactions, through specific tools that allows him to examine information that he can pass on to Communication and Marketing managers.
Programme: the Web 2.0 and social networks. How to design a social media strategy. Monitoring: analytics tools and reports. Social networks: Tuenti, Twitter, LinkedIn. User-generated content platforms: YouTube, Flickr. Corporate blogs. Brand content-generating, storytelling. SEO and SEM. Geolocation and mobility. Online reputation. How to measure ROI and ROR. Final project.
Methodology:
The didactic methodology developed throughout the course is mainly based on:
1. Lectures by important professionals working in the field.
2. Case studies.
3. Practical activities.
4. Final presentation of projects, overseen by a professional jury.
Sobre IED:
El IED es un motor de ideas que desarrolla creatividad a través de la siguiente oferta formativa:
* Títulos Superiores en Diseño, equivalentes a Grados Universitarios
* BA (Hons) validated by the University of Westminster
* Cursos de Titulación Propia, Diplomas IED
* Cursos Máster
* Cursos de Especialización
* Cursos de Verano
Otra formación relacionada con marketing en internet / marketing online